viernes, 21 de diciembre de 2012

Contra la banalització del nazisme

Desitjo bones festes a tothom retent homenatge a les víctimes del nazisme, que en una recent nota han denunciat la banalització d'aquest, i la utilització d'aquest trist passat per a escombrar cap a casa en les nostres petites controvèrsies d'avui.
El meu amic Josep Franquesa m'insinua en un e-mail que jo vaig caure en aquesta trista equivocació també quan vaig escriure això en un post anterior:
"Em poso a la seva disposició per escoltar els seus arguments. Algunes independències van servir per fer un món millor, com la de la India de Gandhi suposo, i altres com la de la Sudàfrica de l'apartheid o la de Mali del nord tot el contrari. Jo no veig en què milloraria el món amb una Catalunya independent, potser sóc curt de vista. Catalunya té problemes, que pot intentar resoldre gestionant millor les seves interdependències, en comptes de buscar solucions miraculoses, que alguns branden senzillament per mantenir la seva hegemonia social. Ningú em convencerà d'estar a favor de la independència o el sobiranisme perquè està de moda o perquè ara hi ha una nova "centralitat". Si fós per les centralitats, de quin partit m'hagués hagut de fer a l'Alemanya dels anys 30?"
Em sap greu que el meu amic no detecti l'abisme que crec que em separa de persones que creuen que els castellonoparlants a Catalunya són víctimes com les del nazisme, però si una persona intel·ligent com ell no ho va detectar, és que alguna cosa vaig fer malament, i per tant demano disculpes. Preparem el nou any tots plegats amb humilitat i agafant energies per reconèixer les idees i valors que ens permetin avançar cap a un món millor.

No hay comentarios:

Publicar un comentario